افزایش سن می‌تواند به خودی خود باعث افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک بر روی آن شود؛ حال تصور کنید که مواردی مانند استرس و تنش، آلودگی‌های محیطی و عدم مراقبت کافی از پوست هم با آن همراه شوند. در این صورت چروک‌هایی بر روی پوست شما ایجاد می‌شوند که ممکن است تصور کنید هیچ وقت نمی‌توانید از دست آن‌ها خلاص شوید.

اما نیازی به نگرانی نیست؛ در دنیای امروز روش‌های زیادی برای بازگرداندن جوانی و شادابی به چهره شما وجود دارد که می‌توانند به طور موثری چین و چروک‌ها را از بین ببرند. یکی از این روش‌ها تزریق ژل است که نه تنها برای از بین بردن چین و چروک‌ها کاربرد دارد؛ بلکه می‌تواند باعث حجم بخشیدن به قسمت‌های مختلف بدن شما شود. تا انتها با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره تزریق ژل با شما در میان بگذاریم.

فیلر یا ژل چیست ؟

فیلر یا ژل نوعی پرکننده یا حجم دهنده است که می‌تواند به قسمت‌های مختلف پوست تزریق شده و با هدف جوان‌سازی، فرم دهی و حجم دادن به این قسمت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. موادی که برای این کار استفاده می‌شوند؛ بسیار با بدن سازگاری دارند و به طور معمول از ترکیبات طبیعی بدن به دست می‌آیند. به همین دلیل کمترین عوارض را به دنبال داشته و رفته‌رفته توسط بدن جذب می‌شوند.

انواع فیلر

سه نوع فیلر یا ژل وجود دارد که برای از بین بردن چین و چروک‌ها، جبران حجم از دست رفته و بهبود شکل انحناهای سطحی صورت و بدن از آن‌ها استفاده می‌شود. این سه نوع از قرار زیر هستند:

  • فیلر یا ژل دائمی

به طور معمول از ژل‌های دائمی برای اهداف زیبایی استفاده نمی‌شود؛ زیرا در صورت مطلوب نبودن نتیجه، تخلیه آن‌ها بسیار دشوار است. به علاوه امکان ایجاد تغییر هم وجود ندارد و عوارض زیادی را از خود به جای خواهند گذاشت. به همین دلیل توصیه می‌شود که تا حد امکان از این نوع فیلرها استفاده نکنید.

  • فیلرهای نیمه دائمی

نوع دیگری از فیلرها که برای پر کردن بافت‌های نرم و جبران حجم از دست رفته در این قسمت‌ها به کار می‌روند؛ فیلر نیمه دائمی نام دارند. از این نوع ژل‌ها می‌توان برای از بین بردن چروک‌های عمیق هم استفاده کرد. باید دقت شود که فیلرهای نیمه دائمی نیاز به تمدید در فواصل زمانی مشخص دارند.

  • فیلرهای موقت

فیلرهای موقت قابلیت تخلیه دارند و می‌توان به راحتی نتیجه نهایی آن‌ها را تغییر داد؛ به همین دلیل بیشتر برای فرم دهی و حجم بخشیدن به قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شوند. این فیلرها معمولا دارای ترکیبات سازگار با بدن هستند و به همین دلیل عوارض محدودی دارند. از سوی دیگر این فیلرها توسط بدن جذب می‌شوند؛ در نتیجه پس از گذشت مدتی از تزریق، باید برای تمدید آن‌ها اقدام کنید.

بهترین برندهای تولیدکننده فیلر و ژل

با توجه به افزایش تمایل افراد برای تزریق ژل و جوان‌سازی پوست با استفاده از این روش، برندهای مختلفی در سرتاسر دنیا، این محصولات را تولید می‌کنند. اما نکته مهم اینجا است که شما باید تنها از ژل‌هایی استفاده کنید که برندهای معتبر آن‌ها را تولید کرده‌اند؛ زیرا این فیلرها امتحان خود را پس داده و هیچ آسیبی را به لایه‌های پوستی شما وارد نمی‌کنند.

نکته مهم اینجا است که لزوما همه محصولات یک برند خوب نیستند؛ بنابراین بسته به اینکه می‌خواهید از چه نوع فیلری استفاده کنید، باید برندهای معتبر آن را بشناسید. برای مثال آرته فیل یا بلافیل بهترین برند تولیدکننده انواع فیلرهای دائمی و غیر جاذب است که برای ساخت این نوع ژل، از لیدوکائین، PMMA و کلاژن گاوی استفاده می‌کند.

از سوی دیگر شرکت‌های مطرحی در سرتاسر دنیا هستند که اسید هیالورونیک را به عنوان یکی از بهترین فیلرهای موقت و قابل جذب تولید می‌کنند. از مشهورترین و بهترین این برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلیاکسین ساخت کشور ایتالیا،
  • ژوویدرم ساخت کشور آمریکا،
  • بلترو ساخت کشور آلمان،
  • رووفیل و روولکس ساخت کشور کره جنوبی،
  • تئوسیال ساخت کشور سوئیس،
  • Stayhage ساخت کشور فرانسه،

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط